About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 2, 2024

(No. 1175) No Fish but Nice Encounter with Cat, Swans, and Fellow Fishermen at Mitsu and Etomo Harbors (御津港と恵曇港にて釣果なしも、猫、白鳥、そして釣り人との素敵な遭遇)



The weather deteriorated and the ocean got rough, so I expected some big predators, such as Japanese sea bass and Japanese Spanish mackerels, to enter into the inside of harbors and wait for my big lures. I had been to Mitsu and Etomo Harbors a few times since the day before yesterday, but no predators had responded to my lures as I had anticipated. Instead, an evil-looking cat walked to me at Mitsu Harbor, and an elegant swan couple swam to me at Etomo Harbor. I couldn’t give them what they wanted (food), but they gave me what I needed; consolation. Then I had a nice chat with fellow fishermen at Etomo Harbor this morning. My rather conspicuous tackle (Okinawa Manbika C100SSXH-P3 rod and Shimano Torium 1500HG as a casting reel) got them interested. I explained to them what I was doing for this blog. A nice chat like that always cheers me up.
(天候が悪化して海が荒れたので、スズキやサワラなどの大型捕食魚が港内に入りこみ、私の大型ルアーを待ち構えているのではないかと期待しました。一昨日から何度か、御津港や恵曇港に足を運びましたが、私の期待通りにルアーに反応する魚はいませんでした。その代わり、御津港では邪悪な顔をした猫がこちらに歩いてきましたし、恵曇港では優雅な白鳥のカップルが泳いできました。私は彼らが欲しがっていたもの(餌)を与えることはできませんでしたが、彼らは私が必要としていたもの、つまり慰めを与えてくれました。そして今朝は恵曇港で、釣り人と楽しいおしゃべりをしました。彼らは私のちょっと目立つタックルに興味を持ってくれました(オキナワ・マンビカC100SSXH-P3というロッドと、キャスティング・リールとしてのシマノ・トリウム1500HG)。私は、このブログのためにやっていることを説明しました。このような楽しいおしゃべりは、いつも私を元気づけてくれます。)

No comments:

Post a Comment