About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 11, 2024

(No. 1177) Casting Practice with New LD Reel at Katsurajima in Kaka (加賀の桂島にて新しいLDリールでキャスティング練習)








I might have started a reel-buying spree, which I should have avoided. It was only 20 days ago that I purchased Shimano Torium 1500HG. I have used it intensively and reported that the reel is a good “casting reel.” However, now I am bored with the reel because the reel is so easy to use. Such luxurious boredom made me buy another second-hand conventional reel, Daiwa Saltist LD35HSH. First I got interested in its high speed, which is 52.6 inches per turn, and the fact that it’s a lever drag reel also interested me. A spool of a lever drag reel is heavier than that of a star drag reel, so they say it’s much more difficult to throw a lure with a lever drag reel. However, after I used my new lever drag reel at Katsurajima in Kaka for 2 hours this afternoon, I felt it was not more difficult than some old-fashioned PENN star drag reels with a chrome spool installed. A chrome spool is much heavier than a plastic or aluminum spool, and throwing a lure with it feels almost a feat. My experience with PENN conventional reels, such as Silver Beach 99, with a chrome spool helped me accustom myself to using the Saltist LD35HSH. If the flanges of its spool were a bit broader, I would feel my newest reel was almost perfect as a casting reel.
(避けるべきだったリールの購入ラッシュが始まってしまったのかもしれません。シマノのトリウム1500HGを購入したのは、わずか20日前のことです。私はこのリールを集中的に使用し、このリールが良い「キャスティング・リール」であることを報告しました。しかし今は、このリールに退屈しています。なぜならこのリールは、あまりにも使いやすいのです。そんな贅沢な退屈のせいで、私はまたもや、中古の両軸リール、ダイワのソルティストLD35HSHを購入してしまいました。まず、ハンドル1回転で52.6インチ(約134センチ)という高速性に興味を引かれ、そしてレバードラグリールであるという点にも興味をそそられました。レバードラグリールは、スタードラグリールに比べてスプールが重いため、ルアーを投げるのは非常に困難だと言われます。しかし、今日の午後、加賀の桂島で新しいレバードラグリールを2時間使用した私は、クロム製のスプールを搭載した昔ながらのPENNスタードラグリールよりも難しくはないと感じました。クロム製スプールはプラスチックやアルミのスプールよりもはるかに重く、ルアーを投げるのは、ほとんど偉業なのです。クロム製スプールを備えたシルバービーチ99などのPENN両軸リールを使った経験のおかげで、ソルティストLD35HSHを使うのに慣れました。スプールのフランジがもう少し広かったら、私の最新リールは、キャスティング・リールとして、ほぼ完璧だと感じたことでしょう。)

No comments:

Post a Comment