About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 24, 2024

(No. 1180) No Fish at Ohashi River (大橋川にて釣果なし)




The weather app on my iPhone looked very confident that the rain was imminent this morning. I was going to Saruwatari or Safuki-bana in Nonami but changed my plan and decided to go to the Ohashi River. I could easily escape from the cold rain and retreat back into my car on the bank of the river. I changed my lures, too. The current of the river could be very fast, which is different from the slow current along the shore of the Sea of Japan. I primarily used the Super Strike Zig Zag, which I believe is one of the most productive plugs in the world. It also might be one of the most simplest-looking plugs. Nothing happened to the plug this morning, but my confidence in it will never falter. On the other hand, my iPhone’s confidence in its weather app must have faltered. There was no rain.
(今朝、私のiPhoneの天気アプリは、とても自信満々な感じで、もうすぐ雨が降ってくるだろう、と言うのでした。私は野波の猿渡かサフキ鼻に行くつもりでしたが、予定を変更して大橋川に行くことにしました。大橋川なら、冷たい雨から逃れて、土手に停めた車に退却するのが容易なのです。ルアーも変えました。大橋川は流れが速い時があり、日本海側の遅い流れとは違うのです。特にスーパーストライク・ジグザグを使いました。これは、世界で最もよく釣れるプラグの一つだと思います。また、最もシンプルに見えるプラグの一つでもありそうです。今朝、このプラグには何も起きませんでしたが、私がこのプラグに置く信頼は、決して揺らぐことはないでしょう。一方で、私のiPhoneがその天気アプリに置く信頼は、揺らいだに違いありません。雨など降らなかったのです。)

No comments:

Post a Comment