About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 25, 2020

(No. 614) Still No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて引き続き釣果なし)


Since my last post I have been to Lake Shinji three or four times. Currently I am overloaded with my translation job and some other obligations, and all that I can do is to find a short period of free time and sneak out of my place to the lake. I don’t take out too many lures. Actually I take out just one lure for each outing. No fish has responded to my lure so far, but I am not disappointed. One of regular lure fishermen came back to the shore with his big lures, and he and I consoled each other for our lack of luck.
(前回の投稿以来、私は3回か4回、宍道湖へ行きました。現在、翻訳の仕事とその他の責務に追われている私にできるのは、短い自由時間を見つけて家を抜け出し、宍道湖へ行くことだけです。ルアーはたくさん持ち出しません。実は毎回、持ち出すのはルアー1つだけ。これまでのところ、私のルアーに反応する魚はいませんが、私はがっかりしているわけではありません。大きなルアーを使う常連さんが一人、岸辺の釣り場に戻ってきたのです。彼と私は、お互いの釣果のなさを慰め合いました。)

No comments:

Post a Comment