About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 2, 2020

(No. 605) No Fish but First Swimming of This Year at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なしも今年の初泳ぎ)



The water temperature has risen considerably along the shore of the Shimane Peninsula. Now it is warm enough for a hothead like me to start swimming although you still feel cold if the wind is blowing when you get out of the water. As for fishing this morning, I did not see any baitfish around Saruwatari in Nonami in spite of the warmer water. Naturally, no predatory fish attacked my lures.
(島根半島沿岸の水温はかなり上昇しました。今では、私のようなせっかちであれば泳ぐことが出来るほど温かくなりました。とはいえ、海から上がった時に風が吹いていたら、まだ寒く感じるでしょう。今朝の釣りに関して言えば、水温の上昇にも関わらず、野波の猿渡では、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿を見ませんでした。当然ながら、私のルアーを襲う肉食魚もいませんでした。)

No comments:

Post a Comment