About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 10, 2020

(No. 610) Stag Beetle at Lake Shinji (宍道湖にてクワガタムシ)





The weather forecast said that it would start to rain tomorrow. The Japanese islands are entering the rainy season, which is called “Tsuyu” in Japanese. So I decided to go to Lake Shinji as often as possible today. As a result, I visited the lake two times, early in the morning and evening. I primarily used the Roberts Ranger for today's two outings. I have not yet caught any fish on the topwater lure since I came back to Japan. So I had made a vow to catch a fish on it during this year. I did my best, but no fish responded to it today as usual. At my second outing I found a stag beetle on a rock at the shore. The beautiful insect might have flown to the shore in order to enjoy the famous setting sun over the lake or just to console me.
(天気予報によると、明日から雨が降り始めるそうです。日本列島は「梅雨」と呼ばれる雨期に入りつつあるのです。ですので私は、今日はできるだけ頻繁に、宍道湖へ行くことにしました。その結果、計2回、早朝と夕方、宍道湖を訪れることになりました。2回とも、主にロバーツのレンジャーを使いました。日本に帰国して以来、私はこのトップウォーター・ルアーで魚を釣ったことがありません。そこで私は、今年こそこれで魚を釣ってやろうと誓っているのです。全力を尽くしましたが、例によって今日も、魚からの反応はありませんでした。2度目の釣行の際、湖岸の石の上にクワガタムシを見つけました。あの美しい昆虫は、有名な宍道湖の夕日を眺めたくて、あるいはただ私を励ましたくて、飛んで来たのでしょうか。)

No comments:

Post a Comment