About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 21, 2020

(No. 613) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)




I felt a bit fatigued this weekend. So I did not go to a serious fishing spot along the rocky shore of the Shimane Peninsula, such as Saruwatari in Nonami. Instead, I went to Lake Shinji five times. The lake is just five-minute walk away from my place. I saw a few small boats in the distance. They were for the Japanese sea bass. So I was sure that the fish was around, but no one attacked my lures.
(今週末は少し大儀だったのでした。ですので、野波の猿渡のような、島根半島の磯沿いにある本格的な釣り場には行きませんでした。代わりに私は、宍道湖に5回行きました。我が家からは歩いてほんの5分の距離なのです。遠くに数艘の小舟が見えました。スズキを狙っている舟です。なので、スズキがいるのは間違いないと思えましたが、私のルアーを襲ってはくれなかったのでした。)

No comments:

Post a Comment