About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 24, 2018

(No. 410) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)



It was as if I had been destined by the god (or spirit) of fishing only to go to Saruwatari in Nonami. As is often the case these days, there was no vacancy in parking spaces for fishing spots in the area except the one for Saruwatari. I started fishing at 8 a.m. and stopped it at 9:30 a.m. Literally nothing happened. I got bored, so that I took a picture of a lure hanging from a tree with the unproductive sea in the background.
(それはまるで、釣りの神様(もしくは精霊)によって、野波の猿渡へ行くことのみが運命づけられているかのようでした。近頃はしばしばそうであるように、猿渡へ行くための駐車スペースを除くと、その地域の他の釣り場の駐車スペースには空きがないのです。私は午前8時に釣りを開始し、9時半に納竿しました。本当に何も起きませんでした。退屈してしまった私は、何も釣れない海を背景にして木からぶら下がっているルアーの写真を撮ったりしました。)

No comments:

Post a Comment