About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 11, 2018

(No. 407) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)





Saruwatari has not been very productive for me this year. So today I wanted to fish from Maruiwa in Owashi, but three cars were already parked in the narrow parking space for the fishing spot when I arrived in the early morning. I gave up Maruiwa and drove to Saruwatari. I felt ambivalent. I might have hoped that I would find a car at the parking space for it. I probably said to myself, “Please don’t let me fish from Saruwatari today.” When I arrived, there was no car at the parking space. Today I had taken out two of the most universally effective lures from my arsenal, which are the Super Strike Zig Zag and Little Neck Popper. Even with these lures, I did not catch any fish. Why?
(今年の猿渡は、私にとってあまり魚がよく釣れる場所ではありません。そこで今日は、大芦の丸岩で釣りたいと思っていたのですが、早朝、釣り場へ降りるための細い駐車スペースに到着してみると、既に3台の車が駐められていたのでした。私は丸岩をあきらめ、猿渡へ向かいました。私の気分はアンビヴァレント(正反対の気持ちが混在すること)でした。猿渡の駐車スペースにどうか車が駐められていますように、と私は願ったかもしれません。おそらく私は、「どうか今日は猿渡から釣らせないでください」と思ったりもしたのです。到着してみると、駐車スペースに車はありませんでした。私は今日、私が所有するルアーの中で、場所を選ぶことなく最も効果的なものを2つ持ってきていました。つまり、スーパーストライク・ジグザグとリトルネックポッパーです。それらを持ってしても、魚は釣れません。いったい、なぜ?)

No comments:

Post a Comment