About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 3, 2018

(No. 404) Exciting Splash at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて刺激的な水しぶき)




The feeling of the ferocious run of the fish I missed yesterday has not left me. So I revisited Saruwatari this morning and started fishing about 6:30 a.m., 30 minutes earlier than yesterday. Not until about 7 a.m., the same time when the strike happened yesterday, did the fish respond to my lure. When I was using the Guppy Lure’s 3-1/4 oz. Pencil Popper, I saw one fish chasing it. Making a white zigzag splash around the lure, the fish attacked it a few times. It was such a thrilling moment, but the fish did not even graze the lure! Except for this event, nothing happened today.
(昨日逃した魚の獰猛な走りの感覚が、頭から離れません。そこで私は今朝も再び、猿渡を訪れて、昨日よりも30分早い午前6時半頃から釣り始めました。昨日のストライクがあったのと同じ午前7時頃になって、やっと魚がルアーに反応しました。グッピールアーの3-1/4 oz. ペンシル・ポッパーを使っている時、ルアーを追う魚の姿が見えたのです。白いジグザグのしぶきをあげて、魚はルアーを2、3回、襲いました。スリル満点の瞬間でしたが、魚はルアーにかすりもしないのでした! この出来事の他には今日は何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment