About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 30, 2017

(No. 315) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)






This morning I woke up earlier than usual in order to be the first to reach Maruiwa in Owashi. When I reached the vacant spot around 5:45 a.m., I found the swell was stronger than I had expected. As far as I could remember, the weather forecast had not said there would be a strong swell. Although I had to be very careful, I hoped that the swell might be helpful in making the yellowtail amberjack active and therefore good for fishing.
(大芦の丸岩に一番乗りするため、今朝はいつもより早起きをしました。午前5時45分頃、無人のその釣り場に到着してみると、予測以上のうねりの強さです。覚えている限り、強いうねりが発生するという天気予報はありませんでした。細心の注意を払う必要はありましたが、うねりのせいでヒラマサの活性が上がり、釣りには良いのではないかと私は期待しました。)
About 3 hours later I finally gave up casting my plugs, and the swell-makes-fish-active hypothesis turned out to be false. No fish attacked my plugs. I got so bored during the course that I took pictures of my plugs with the Luretubes. These days I tend to take out only a few lures. Today I was with only four plugs, and I put each of them into a Luretube around my waist belt. The Luretubes Tackle System is an invention by Mr. Evan DeBono for surf fishermen in the U.S. It is a very convenient lure-carrying method for me.
(約3時間後、ついに私はプラグを投げるのをあきらめ、「うねりは魚の活性を上げる」という仮説の誤謬(ごびゅう)を明らかにしました。私のプラグを襲う魚はいなかったのです。その間、私は退屈してしまい、プラグとルアーチューブの写真を撮りました。近頃の私は、ルアーをほんのわずかしか持ち出しません。今日使ったのは、たった4つのプラグであり、私はそれぞれを、腰ベルトに付けたルアーチューブに収めていました。ルアーチューブ・タックル・システムは、アメリカでの岸釣り師のために、エヴァン・デボノ氏によって発明されたものです。私にとっては、とても便利にルアーを持ち運べる方法です。)

No comments:

Post a Comment