About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 13, 2017

(No. 309) No Fish at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて釣果なし)



This morning the sea was not as discouragingly calm as it had been for the past few days. It was choppy. The current was steadily moving, although it might not be very strong. Unlike the last few times, there was another fisherman standing between Susumi-hana and Maruiwa this morning, which fact might be an indication that the condition of the sea had improved for the benefit of fishermen. I even saw some sardine-like baitfish jumping from the water along the shore. But I did not catch any fish on my favorite lures. I made a vow to keep coming back until I catch one.
(ここ数日と異なり、今朝の海は、やる気を失わせるほど穏やかではありませんでした。波立っていました。それほど強くはなかったかもしれませんが、潮もしっかり動いていました。今朝は、ここ数回の釣行時と異なり、須々海鼻と丸岩の間に一人の釣り人が立っていました。これは、海の状況が釣り人にとって好転してきた印かもしれません。イワシのようなベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)が岸沿いを飛び跳ねているのも目撃しました。しかしそれでも、私のお気に入りのルアーでは魚が釣れません。一匹釣るまでは通い続けようと誓いました。)

No comments:

Post a Comment