About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 23, 2017

(No. 313) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)




When I started casting the Super Strike Little Neck Popper, with which I had hooked but missed the big yellowtail amberjack yesterday morning, the sea I saw from Maruiwa in Owashi this morning seemed the same as the sea I had seen yesterday, but soon I found there was a significant difference. There was no micro baitfish this morning. Yesterday I often saw a school of micro baitfish frantically jumping from the sea when I was retrieving any topwater plug. They mistook the lure for a predatory fish that wanted to eat them. I did not see any baitfish today. What a stark contrast! Probably that was the reason why I did not hook any yellowtail amberjack this morning.
(昨日の朝、大きなヒラマサをかけたものの結局逃してしまったルアー、スーパーストライク・リトルネックポッパーを今朝も投げ始めた時、大芦の丸岩から見える海は、昨日の海と同じようだったのでした。しかし私はすぐに、大きな違いがあることに気づいたのです。今朝は、極小のベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がいません。昨日は、トップウォーター・プラグを引くと、極小ベイトフィッシュの群れが水面から慌てて飛び出したのです。彼らは、私が使うルアーを、自分たちを食べようとする肉食魚と勘違いしたのです。今日は、そのベイトフィッシュの姿がありませんでした。なんと鮮明な違いでしょう! おそらくそのために、今朝はヒラマサをかけることができませんでした。)

No comments:

Post a Comment