About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 18, 2017

(No. 266) No Fish at Sanamai, Kaka, Owashi, Mitsu Harbors, Kurauchi Bay, and Finally Etomo Harbor (佐波港、加賀港、大芦港、御津港、倉内湾、そして最後に恵曇港にて釣果なし)







I just type out the title of this post, and I feel …… what a long title it is! This morning I did the run-and-gun style fishing by car. In other words, I did not stay at any one spot very long. I made at most 20 casts at one spot and then moved to another spot. That’s the reason why the title became so long. The weather forecast had said that the wave would get as high as three meters this morning. I thought the open sea outside breakwaters of harbors must be rough and I could catch nice Japanese sea bass inside the breakwaters. I started fishing at Sanamai Harbor about 6 a.m. and finished it at Etomo Harbor about 10 a.m. Surprisingly, I did not see other fishermen anywhere. Not very surprisingly any more, I did not find fish that I could catch anywhere.
(この投稿のタイトルを打ってみて感じているのですが......、なんて長いタイトルなのでしょう! 今朝の私は、車を使ったラン&ガン方式の釣りをしたのです。言い換えれば、私は一か所に長く留まりませんでした。一つの釣り場で最多でも20投したら、次の釣り場に移動したのです。タイトルが長くなったのは、そのためです。天気予報によると、今朝は波の高さが3メートルに達するとのことでした。港の防波堤の外に広がる外海は荒れているに違いなく、防波堤の内側では良い型のスズキが釣れるだろうと私は考えました。午前6時頃に佐波港から釣り始め、午前10時頃に恵曇港で釣り終えました。驚いたことに、他の釣り人の姿は、どこにもありませんでした。そして、もはやあまり驚かないことに、私に釣ることのできる魚の姿も、どこにもありませんでした。)

2 comments:

  1. KSB残念でしたね(泣)、魚は水物ですからね。
    平田エリアにも、ベイトが少しづつ寄ってきているようで、ナブラも湧きだしました。
    まだまだ水温が低いので、活性は今一ですが、青物も単発ながらショアから釣れ出しました。
    地合いに遭遇すれば、そのうち獲れますヨ。


    ReplyDelete
  2. Shunさん、コメントありがとうございます。

    私も、平田の地磯でヒラマサの大きいのが釣れたという話を聞きました。

    くじけずに、がんばります!


    ReplyDelete