About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 17, 2017

(No. 257) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)




This morning I started fishing at Maruiwa in Owashi about 7:30 a.m. and finished it about 9 a.m. without trying another fishing spot. The sea was very calm and therefore there was neither a nice patch of sarashi (white churning water) nor sign of baitfish. It was just another beautiful morning that could not be very good for fishing.
(今朝は大芦にある丸岩で、午前7時30分から釣り始め、他の釣り場を試すことなく、午前9時に納竿しました。海は穏やかで、そのため、良さそうなサラシ(かき混ぜられた白い水)もなければ、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の気配もありませんでした。例によって、釣りにはあまり良くない美しい朝の一つだったのです。)

No comments:

Post a Comment