About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 3, 2016

(No. 231) No Fish at Sakitaka-hana in Sanami (佐波の先高鼻にて釣果なし)




This morning I drove first to Saruwatari in Nonami. It was about 5:45 a.m., way before dawn, but there was already a car in the nearby parking lot. I made a U-turn, and drove to Sanami Harbor. I anticipated that there were several cars at the harbor too, but surprisingly I found no car in the parking space. Following the path in the woods, I reached vacant Sakitaka-hana. With eager anticipation, I started casting my favorite lures. I was alone for a while, but about 7 a.m. several bait fishermen started arriving at the spot one by one. We shared the spot peacefully. I was the only lure fisherman and no fish seemed interested in my American lures. Until I left the spot, I saw the bait fishermen catch one striped beakfish and several largescale blackfish. I did not stay long. I left the spot at 9 a.m. I was thinking about Etomo Harbor. Although I had not posted it on this blog, I was at Etomo Harbor yesterday evening and saw some boils. They might have been young Japanese Spanish mackerels. I will chase them this evening.
(今朝はまず、野波の猿渡に向かいました。午前5時45分、夜明けまではまだかなり時間がありましたが、近くの駐車場には既に車が1台停まっているのでした。私はUターンし、佐波港に向かいました。佐波港にも数台の車が停まっているに違いないと思いましたが、驚いたことに駐車スペースには1台の車も見当たりません。私は、林の中の小道を歩き、無人の先高鼻にたどり着きました。大いに期待しつつ、お気に入りのルアーを投げ始めました。しばらくは私一人でしたが、7時頃から、エサ釣り師がお一人ずつ、釣り場にやって来られるようになりました。私たちは仲良く釣り場を共有しました。ルアーを使うのは私だけでしたが、魚たちは私のルアーに関心がないようでした。釣り場を離れるまでの間に、エサ釣りの皆さんがイシダイ1匹とメジナ数匹を釣られるのを目撃しました。私は長く留まらず、9時には釣り場を離れました。恵曇港のことを考えていたのです。ブログには投稿しませんでしたが、昨夕、私は恵曇港でナブラを目撃したのです。ナブラを立てていたのは、サゴシ(若いサワラ)だったのかもしれません。今夕は、この魚を追いかけてみるつもりです。)

No comments:

Post a Comment