About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 21, 2016

(No. 207) Casting Practice with New Long Rod at Lake Shinji (宍道湖にて長い新竿でキャスティング練習)




Tsunami is one of American fishing tackle brands that are well known in the United States but almost unknown in Japan (Please see the footnote below). Tsunami is never regarded as a high-class brand, but it produces decent fishing tackle at a very reasonable price. Aside from my PENN Torque spinning reels, I don’t like using expensive tackle very much. So I ordered a Tsunami surf rod after my previous rod snapped. The new rod, 12-foot Tsunami Airwave (TSAWSS-1202H), arrived safely at my place several days ago.
(ツナミは、米国ではよく知られているのに日本ではほとんど無名、という米国の釣具ブランドの一つです(どうか下の脚注を御覧ください)。高級ブランドだとは決して思われていませんが、まずまずの釣具をとても手頃な価格で作っています。PENNのトルク・スピニングリールを除けば、私は高価な釣具を使うのをあまり好みません。したがって私は、前の竿がポキっと折れてしまった後、ツナミのサーフロッドを注文したのでした。新しい竿、12フィートのツナミ・エアーウェイブ(TSAWSS-1202H)は、数日前、無事に我が家に到着しました。)
Typhoon No.16 and my lingering cold had not allowed me to go fishing for some time, but this afternoon finally I went to Lake Shinji with the new rod and some big lures. I found some people trying to catch the goby with a lugworm. I cast my lures that are at least twice or three times bigger than the average size of the goby. I did not expect to catch any fish and actually I did not, but I felt satisfied with the action of the new rod. As I had expected, it was softer and more moderate than the previous rod. What a fun it is to cast a big lure with such a rod!
(台風16号と長引く風邪のせいで私はしばらく釣りに行けませんでしたが、ついに今日の午後、新しい竿と大きいルアーを持って、私は宍道湖へ出かけたのです。ゴカイをエサにしてハゼを釣っている人たちがいました。標準的なハゼのサイズよりも、少なくとも2、3倍は大きいルアーを、私は投げました。魚が釣れるとは期待していませんでしたし、実際に釣れなかったのですが、新しい竿の調子に私は満足しました。想像していた通り、以前の竿よりも胴調子だったのです。大きなルアーを、そんな竿で投げるのは、なんて楽しいのでしょう!)
* After I wrote this piece, I found there is a Japanese brand called “Tsunami LURES.” Please do not confuse “Tsunami LURES” with the Tsunami I mentioned in this post. If you are interested, here is the website of the Tsunami.
この話を書いた後で、「Tsunami LURES」という名称の日本のブランドがあることを知りました。どうか、私が今回の投稿で触れたツナミを「Tsunami LURES」と混同しないでください。もしご興味があれば、ツナミのサイトはここからどうぞ。)

No comments:

Post a Comment