About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 7, 2016

(No. 203) No Fish but Nice Beer along Ohashi RIver (大橋川にて釣果なしも美味しいビール)


Unlike yesterday, I did not work very hard today, but I went fishing again in the Ohashi River after sunset. I did not keep the catch of yesterday, and my father did not completely understand the practice of “catch and release.” As soon as he knew that I had released the fish, he said to me regretfully, “Come on. You should have kept it. I wanted to eat it.” Unlike him, my mother completely supported my decision, because she does not like the dirty kitchen very much after I clean and fillet a fish. As is often the case, I could not catch the fish tonight. I rarely catch any fish when somebody specifically wants me to catch fish. I quit fishing and headed home before it started raining. When I was plodding on Kyomise, a small shopping street that is a few blocks away from the river, I found a signboard of a bar called “BLF.” I had not recognized there was such a bar in Kyomise. I hesitated for a while because I was carrying a long rod with a reel, but I got in the bar. Nice local beer and comfortable chats eased my disappointment of no fish.
(昨日と違い、今日はそれほど根をつめて働かなかったのですが、日没後、私は再び大橋川へ釣りに行きました。昨日釣れた魚を、私は家に持ち帰りませんでした。しかし私の父は「キャッチ&リリース」という釣りの習慣を完全には理解していないのでした。釣れた魚を私が逃がしたと知るや、「なんだや〜。持って帰れや〜。食べたかったに〜」と残念そうに言うのです。父と違い、母は私の判断を完全に支持しました。なぜなら母は、私が魚をさばいて三枚に下ろした後の汚れた台所が、大好きなわけではないからです。よくあることですが、今晩、魚は釣れませんでした。「魚を釣ってきてほしい」と誰かが明確に私に望んでいる時、あまり魚は釣れません。雨が降り出す前に、私は釣りをあきらめ、帰路に着きました。大橋川から数ブロック離れた小さな商店街、京店をとぼとぼと歩いている時、「BLF」というバーの看板を見つけました。そんなバーが京店にあることに、今まで気づかなかったのでした。長い竿とリールを持っていたのでしばらく躊躇しましたが、思い切って入店しました。美味しい地ビールと楽しい会話のおかげで、魚が釣れなくてがっかりした気持ちが和らいだのでした。)

No comments:

Post a Comment