About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 1, 2016

(No. 179) No Fish at Uppurui-bana and Lake Shinji (十六島鼻と宍道湖にて釣果なし)





It was before 6 a.m. when I arrived at Uppurui-bana in Izumo City. There was already one lure fisherman but no bait fisherman at Ohbira, one of fishing spots in Uppurui-bana. I kept casting my lures, primarily an American pencil popper, constantly changing my position in Ohbira. The lure fisherman seemed to do the same. When passing each other, we had a few chats. Although no fish seemed interested in our lures, it was fun to talk to a friendly fisherman as usual.
(出雲市の十六島鼻に到着したのは午前6時前でした。十六島鼻にある釣り場の一つ、大平には、エサ釣り師の姿はなかったものの、ルアー釣り師が既に一人いらっしゃいました。私は、大平の中で場所を変えながら、主にアメリカのペンシル・ポッパーを投げ続けました。先着のルアー釣り師も、同じように場所を変えながらルアーを投げておられるようです。すれ違う時に、数回、おしゃべりをしました。どうやら魚は私たちのルアーに興味を持ちませんでしたが、愛想の良い釣り人と話すのは、いつも変わらず、楽しいものです。)
Then, about 7 a.m., I walked to another spot called Nishigaiwa. I soon found that there was no fish, either. I gave up fishing and started sea bathing at one of small safe inlets. After having a chat with a bait fisherman who came to the spot when I was under the sea, I left Uppurui-bana. It was such a beautiful day today that I didn’t like to go home immediately. I drove to the west end of Lake Shinji and tried a few mouths of rivers flowing into the lake around Izumo Airport. I saw a few fishermen here and there, but nobody seemed to catch any fish when I was around.
(それから、だいたい7時頃、西ケ岩と呼ばれる別の釣り場へと歩きました。そこにも魚はいないことが、すぐに判明しました。釣りをあきらめた私は、小さくて安全な入江の一つで、海水浴を始めました。私が海中にいる時にエサ釣り師がやって来られ、私はその方とおしゃべりをしてから、十六島鼻を離れました。今日はとても天気が良く、私はすぐには帰宅したくありませんでした。そこで宍道湖の西端へと車を走らせ、出雲空港周辺にあって湖に流れ込む、いくつかの河口を試したのです。あちこちに数人の釣り人の姿がありましたが、私がいる間は、どうやら誰にも何も釣れなかったようです。)

2 comments:

  1. 先日お会いした者です!
    DVD有難うございました!
    時間があるときに見てみますね!

    ReplyDelete
  2. アベさん、こんにちは。
    コメントありがとうございます。
    先日は、釣れなくて残念でしたね。
    後からやって来られたグレ狙いの方によると、最近、十六島鼻ではルアーではあまり釣れないとのことでした。
    DVD、楽しんでください。
    またどこかでお会いしましょう。

    ReplyDelete