About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 8, 2016

(No. 181) No Fish at Ikesu in Etomo (恵曇の生須にて釣果なし)





Wavering over which fishing spot I should try, I drove in the direction of Etomo this morning. Without any specific reason, I decided to go to Ikesu, a small rocky spot that lies to the east of Etomo Harbor. I planned to use my Llungen Tandem Nutbuster, a heavy American spinner bait that I bought in Stockholm the other day. Designed for pike fishing in Europe and pike/muskie fishing in North America, it weighs 85 grams. I thought I would slow roll it and I might catch some big rockfish such as groupers or scorpion fish. I started fishing about 7 a.m. and left the spot about 10 a.m. Unfortunately no fish was interested in this exotic lure today. I got bored occasionally and took some breaks to do sea bathing. I am not sure how effective a big spinner bait is in catching saltwater fish in Japan, but I love any kind of experiment. I will try it again.
(どこの釣り場に行くべきか悩みつつも、私は今朝、恵曇の方向へ車を走らせました。そして、特にこれといった理由はないまま、恵曇港の東に位置する小さな岩場、生須に行くことに決めました。先日ストックホルムで購入したアメリカ製の重たいスピナーベイト、ランジェン・タンデム・ノットバスターを使うつもりでした。このルアーは、ヨーロッパではパイク釣り用に、北米ではパイクとマスキー釣り用に設計されたもので、重さは85グラムあります。このルアーをゆっくりと引けば、ハタやカサゴのような根魚の大きいのが釣れるのではないかと、私は考えました。午前7時頃に釣り始め、10時頃には釣り場を離れました。残念ながら今日は、このエキゾチックなルアーに興味を示す魚はいませんでした。私は時々退屈し、釣りを休んでは海水浴をしました。こうした大きなスピナーベイトが、日本の海の魚を釣るのにどれほど効果的なのかは分かりません。でも私は、なんであれ実験が大好きなのです。また挑戦してみます。)

2 comments:

  1. そんな大きなスピ鍋、、、さぞかし大変でしょうに。
    トレーラーにあのスラッゴーを取り付けたら、クエくらい喰ってくるかも?
    実験、お願い致します。

    あの新しいブログに久し振りに釣日記のほう書いてみました。
    華々しくデビューです(汗)

    ReplyDelete
  2. Ichiさん、こんにちは。

    85グラムのスピナベ、巻き抵抗がものすごいので、実質、スローロールしかできません。
    そして85グラムのジグと異なり、ぜんぜん飛距離が出ません。空中で激しく失速。
    パイク釣りもマスキー釣りもしたことはないので分かりませんが、これは恐らくボートから釣るためのルアーではないかと思います。
    でも私は、昔、ブラックバスを釣っていた頃、いちばん好きなルアーは断然スピナベでした。
    またニューヨークでは、ブラックバス用のスピナベで、ストライプド・バスが釣れましたよ。

    この85グラムのスピナベでは、何が釣れるのか......。

    ブログの釣日記、拝見します。がんばってください。
    ブログって、継続していくのが、けっこう大変ですね〜。

    ReplyDelete