About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 15, 2016

(No. 125) No Fish at Kurauchi Bay (倉内湾にて釣果なし)




I have not been able to go fishing for some time, due to bad weather and the fact that I have been recovering from a stubborn cold, but this evening finally I felt I recovered enough to go to Kurauchi Bay, one of the nearest bays from my place. Although my mother believed I was not completely recovered and she tried to dissuade me from going out, I was standing at the spot for one hour before sunset. The strong but not so high waves formed good sarashi (white churning water). It should have been good for Japanese sea bass fishing, but no fish attacked my lures. Anyway I felt great. I remembered that it is so refreshing to cast lures as hard as I can.
(しばらく釣りに行くことができなかったのは、悪天候のせいと、しつこい風邪がなかなか治り切らなかったからでした。しかし今夕、ついに体力は回復し、最寄りの湾の一つである倉内湾に行けそうに思えました。私の体力はまだ十分に回復していないと考えていた母に止められましたが、私は、日没までの1時間、倉内湾に立っていたのでした。強いけれども高くはない波が、良い感じのサラシ(かき混ぜられた白い水)を作っています。スズキ釣りには好条件のはずなのですが、私のルアーにアタックしてくる魚はいませんでした。何はともあれ、気分は最高でした。力の限りルアーをキャストするのは気分が良いものであることを思い出しました。)

No comments:

Post a Comment