About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 7, 2015

(No. 88) Strong Bite around Mitsu Harbor (三津港の周辺にて強いバイトあり)





Before 6 a.m. I passed by Mitsu Harbor in Izumo City to start fishing at the spot called Setokaze-bana. As soon as I started casting my Hopkins No=Eql against the wind, I felt a bite. It was such a strong but brief tug that I was almost stunned. Unfortunately the fish (or some powerful creature) was not hooked. Soon the head wing got unbearably strong, so I walked westward to another spot called Nakanoshima. There was one pair of lure fishermen nearby, but it was only 7:30 a.m. when they quit fishing and went back. They might have concluded no fish would be caught today. I stayed a bit longer but in vain. Thinking that the pair must have been a regular here, I went back to my car, too. Then, I drove to the spot called Takase, a big rock at the east end of Mitsu Harbor. Hoping I would feel another strong bite, I kept casting until 9:30 a.m. but nothing happened.
(午前6時になる前に、私は出雲市の三津港を通過し、瀨戸風鼻と呼ばれる場所で釣り始めたのでした。ホプキンス No=Eqlを投げ始めるやいなや、バイト(魚がルアーを噛むこと)を感じました。それは、私を唖然とさせるほど力強く、そして短い引きでした。残念ながらその魚は(あるいは何らかの強力な生物は)針にかかりませんでした。間もなく向かい風が耐えられないほど強くなったので、私は西方へ歩き、中の島という別の釣り場に行きました。二人組みのルアー釣り師が近くにいましたが、まだ7時30分だというのに、もう釣りをやめて帰ってしまうのでした。今日は何も釣れないと見切ってしまったのかもしれません。私は少し粘りましたが、ダメでした。「あの二人組みは、ここの常連に違いない」と考えながら、私も車に戻りました。そして、三津港の東端にある巨岩、高瀬と呼ばれる釣り場に行きました。強烈なバイトがまた来ないかな〜と思いながら、そこで9時30分まで粘りましたが、何も来なかったのでした。)

2 comments:

  1. 涼しくなったので、今度磯歩きに誘ってください。
    泳げないので海水浴はご勘弁ください。

    ReplyDelete
  2. ぜひ、まいりましょう!

    ReplyDelete