About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 22, 2023

(No. 1122) Spontaneous Casting Session in Front of Shinjiko Sunset Cafe (宍道湖サンセットカフェの前にて即席のキャスティング・セッション)



Since I released the article about Shinjiko Sunset Cafe, I have felt it is my duty to go fishing to Lake Shinji on a day when the sunset over the lake is beautiful. It's not so much about fishing as it is about being the star of a show in the world's biggest theater. The Sunset Concierge at the cafe, whom I had interviewed for the article, told me that 60 to 70 customers were expected this evening. Which means, I would have to play my role in front of a much larger audience than usual. I braced myself for the greater responsibility as the star of the show. Thankfully, some people in the audience got interested in my fishing. So I decided to let them use my tackle and throw a big lure out into the lake. Even though two of them were complete beginners, they all successfully threw my heavy lures. One of the two beginners said to me, "Throwing a lure is such fun!" Thanks to his words, I came up with a new idea for an attraction at Lake Shinji.
宍道湖サンセットカフェの記事を公開して以来、綺麗な夕日が湖に沈む日は、宍道湖へ釣りに行くのが義務だと感じています。それは、釣りのためというよりは、世界最大の劇場でショーのスターを演じるためです。記事で取材したカフェの夕日コンシェルジュさんが言うには、今夕は60~70人のお客さんが来る予定だとのこと。つまり、いつもよりもはるかに多くの観客の前で、私は自分の役を演じなければならないのです。私は、ショーのスターとして、いっそう大きな責任を自覚しました。ありがたいことに、観客の中には、私の釣りに興味を持ってくれる人たちもいました。そこで私は、彼らに私のタックルを使ってもらい、大きなルアーを湖に向かって投げてもらうことにしたのです。彼らのうちの2人はまったくの初心者であったにもかかわらず、全員が、私の重たいルアーをうまく投げることに成功しました。そのうちのお一人が「ルアーを投げるのって楽しい!」と言ってくれました。彼のその一言のおかげで、宍道湖のアトラクションの新しいアイデアが浮かびました。)

No comments:

Post a Comment