About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 4, 2023

(No. 1118) Ongoing War against Wasps and Consecutively No Fish at Saruwatari in Nonami (スズメバチとの戦争継続、そして野波の猿渡にて引き続き釣果なし)




I researched and learned that the wasps become active after the sun is up. So I attacked their nest around daybreak today. I made a surprise attack with two cans of insecticide, one of which was specifically for destroying a wasp nest. While fighting against several wasps, I found that the patch of open soil against which Riki Chosu and Antonio Inoki had launched their stomping attacks yesterday has nothing to do with the nest. The nest was actually in a cavity between weeds and the soil, not in the ground. With the help from the potent weapons, I felt I was winning but am not sure if the war is over. I probably do it again tomorrow morning. Hopefully I can reclaim Safuki-bana soon. As for today’s fishing, there were baitfish around Saruwatari. They looked slender. Probably, baby needlefish or small barracudas? Nothing has happened to my lures yet, but I have a feeling that big fish will appear soon.
(調べてみると、スズメバチの活動は、日が昇ってから活発になるようです。なので今日は、夜明け頃にスズメバチの巣を攻撃しました。奇襲をかけた私が携えていたのは2缶の殺虫剤で、そのうちの1缶は、スズメバチの巣を破壊するためのものでした。数匹のスズメバチと戦いながら、昨日、長州力とアントニオ猪木がストンピング攻撃をしかけた地面は、ハチの巣とは無関係であることが分かりました。ハチの巣は実は、雑草と土の間の空洞にあり、地中にあるわけではなかったのです。強力な武器の助けを借りて、私は勝利を収めつつあると感じましたが、戦いが終わったかどうかはわかりません。多分明朝もまたやるでしょう。早くサフキ鼻が取り戻せますように。今日の釣りに関しては、猿渡周辺にベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がいました。ほっそりとした見た目です。ダツの赤ちゃんか、小型のカマスでしょうか? まだ私のルアーには何も起きませんが、近いうちに大きな魚が現れそうな気がします。)
P.S. After I finished and once uploaded the above part, the weatherman said it would start raining tonight and keep raining for a few days. So I resumed the war against the wasps this afternoon. I used an even more potent insecticide to get a definitive victory. And I think I did it. Although a few stray wasps might come back to where the nest used to be, I believe I destroyed the nest irreversibly. But I might be wrong. Enter at your own risk.
追伸:上の部分を書き終えて、いったんアップロードした後、天気予報士が、今夜から雨が降り始め、数日、雨が降り続くと言うのでした。そこで今日の午後、私はスズメバチとの戦いを再開しました。決定的な勝利を収めるために、さらに強力な殺虫剤を使用しました。そして、私はそれを成し遂げたと思います。迷ったスズメバチが数匹、巣があった場所に戻ってくるかもしれませんが、私は巣を、取り返しのつかないほど破壊したと思います。しかし、私の勘違いかもしれません。ご自身の責任で林に入ってください。)



No comments:

Post a Comment