About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 10, 2023

(No. 1119) Wasp War Over and No Fish at Safuki-bana in Nonami (スズメバチ戦争は終わり、野波のサフキ鼻にて釣果なし)



John Lennon is singing “War is Over” in my head. This morning I confirmed that the great wasp war was over. I couldn’t find any wasp around the entry point into the woods leading to Safuki-bana. No more frightening buzzing sound. I got relieved. Now Safuki-bana is wasp-free. That’s a good news, but here is a bad news too. Safuki-bana became fish-free too. There was completely no fish around Safuki-bana. There were neither baitfish nor predatory fish. The curse of wasps?
(ジョン・レノンが私の頭の中で「War is Over」を歌っています。今朝、偉大なるスズメバチ戦争が、終戦を迎えたことを確認しました。サフキ鼻へと続く林への入口周辺に、一匹のスズメバチも見つけることはできませんでした。ブンブンという恐怖の音は聞こえません。安心しました。今、サフキ鼻にスズメバチはいません。それは良いニュースなのですが、悪いニュースもあります。サフキ鼻には魚もいないのです。まったく魚影がありません。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)も捕食魚もいません。スズメバチの呪いでしょうか?)

No comments:

Post a Comment