About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 26, 2023

(No. 1064) No Fish at Kurauchi Bay (倉内湾にて釣果なし)



My tight work schedule and the bad weather prevented me from going fishing. This afternoon I finally had a short free time, and fortunately the sea was not rough. So I went to Kurauchi Bay, where I found a few fishermen here and there. I was not sure what they were trying to catch. In general I don’t pay much attention to what other fishermen are catching especially when I find any one of them unfriendly as I did this afternoon. I was happy just to throw my favorite American lures with my favorite Newell conventional reel.
(きつい仕事のスケジュールと、悪天候のせいで、釣りに行けませんでした。今日の午後、ようやく短い自由時間ができると、幸いにも、海は荒れていなかったのです。そこで倉内湾に行ってみると、ちらほらと釣り人がいました。彼らが何を釣ろうとしているのかは知りません。だいたい私は、他の釣り人が何を釣っているのか、あまり気にしないのです。今日の午後のように、そのうちの誰か一人でも、無愛想な人だと分かった場合は、なおさらです。私は、お気に入りのアメリカンルアーを、お気に入りのニューウェルの両軸リールで投げているだけで幸せでした。)

No comments:

Post a Comment