About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 20, 2023

(No. 1063) No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なし)




Some fishing spots are mysterious. When I see it in the distance, it looks completely quiet, like Safuki-bana this morning. It remains so however close I get to it. But, once I pass a certain boundary, like five meters from the fishing spot, the water around it suddenly starts getting lively and even generates waves and swells. It’s as if the water, which had been sleeping for a long time, suddenly noticed me and began to welcome me (or warn me). Have you ever felt that way? Is it just me? Anyway, that’s how I feel about Safuki-bana these days.
(不思議な釣り場があります。今朝のサフキ鼻のように、遠くから見ていると、完全に静かなのです。どれだけ近づいていっても、完全に静かなままです。しかし、ある境界を過ぎると、例えば釣り場から5メートルの地点を過ぎると、釣り場周辺の海は突然にぎやかになり、波やうねりさえ発生するのです。まるで、ずっと眠っていた海が、急に私に気づいて、私を歓迎し始めた(あるいは警告し始めた)かのようです。皆さんは、そんなふうに感じたことはないですか? 私だけ? ともかく、最近のサフキ鼻で、私はそんなふうに感じるのです。)

No comments:

Post a Comment