About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 30, 2019

(No. 501) No Fish at Rock Closest to Saruwatari in Nonami (野波の猿渡近くの岩にて釣果なし)



Although the weather forecast had not said anything about the swell, I found Saruwatari was constantly swept by the strong swells when I reached the fishing spot in Nonami about 6:30 a.m. I did not even think about jumping over the narrow channel to get to Saruwatari. All that I could do this morning was to make several unsatisfactory casts from the nameless safer rock closest to Saruwatari. The swell was so dangerous that I had to stop fishing sooner than I had expected. I was able to cast my lures, but I was not sure if I could land any catch safely.  
(うねりについて天気予報は何も言っていなかったのですが、午前6時半頃に野波の猿渡に到着してみると、強いうねりが常に釣り場を洗っている状態でした。猿渡に行くための狭い水道を飛び越えることなど考えることすらできませんでした。今朝、私にできたのは、猿渡に一番近い、より安全な無名の岩から、満足のいかないキャストを数回行うことだけでした。非常に危険なうねりだったので、思っていたよりも早く納竿しなければなりませんでした。ルアーを投げることはできましたが、もし魚がかかった時、安全に釣り上げられるか自信がなかったのです。)

No comments:

Post a Comment