About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 3, 2019

(No. 495) No Fish at Sakitaka-hana in Sanami (佐波の先高鼻にて釣果なし)




As I mentioned on the last post, I decided to stay away from fishing at Saruwatari in Nonami for a while. I had thought about where I should go instead and found myself interested in trying Meshima, a rocky part attached to the breakwater of Onoze Harbor. I think I have not been to Onoze for more than four years. According to the very useful “Sanin Fishing Spot Guidebook,” you can get to the front tip of Meshima on foot. You don’t need to use a boat. However, when I tried it last time, I could not find a path to reach the front tip of it. So I planned to try Meshima again this morning, but the weather forecast said that it would be windy due to another typhoon. To try an unfamiliar rocky spot in a potentially challenging environment is not a good idea. So I changed my mind and went to Sakitaka-hana in Sanami. The wind was strong indeed, but the sea was calm and clear. No fish responded to my lures.
(前回の投稿で触れましたが、野波の猿渡での釣りはしばらく控えるつもりです。代わりにどこへ行こうかと考えていたのですが、魚瀬港の防波堤に付属している磯、女島に挑戦することに興味を覚えました。魚瀬には、もう4年以上も足を運んでいないと思います。とても役に立つ『山陰の釣り場総覧』によると、女島の先端まで、歩いて行けるのです。渡船は必要ありません。しかし、前回試みた時には、先端に行くための道筋を見つけることができませんでした。そこで今朝は、女島に再挑戦しようと考えていたのです。しかし天気予報によると、またもや台風が近づいているせいで、風が強まるとのことでした。困難なものになるかもしれない環境下で、馴染みのない岩場に挑戦するのは、良い考えだとは思えません。ですので私は考えを変え、佐波の先高鼻へ行きました。確かに風は強かったものの、海は穏やかで澄んでいました。私のルアーに魚からの反応はありませんでした。)

No comments:

Post a Comment