About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 7, 2019

(No. 438) No Fish at Ohashi River (大橋川にて釣果なし)



I had been engaged in a kind of household chores for some time, so that I had not been able to go fishing. This morning I got released at last and went to the Ohashi River. They say that fishermen have started catching the Japanese sea bass in the river. This migratory fish will arrive at Lake Shinji soon, and currently most of them seem to be in the river connecting Lake Nakaumi and Lake Shinji. I kept casting my favorite lures for about one hour from 6 a.m. Unfortunately nothing happened this morning with a stagnant current, but I am sure that I will catch nice Japanese sea bass sooner or later in either the Ohashi River or Lake Shinji.
(しばらくの間、ある種の家事に携わっていたため、釣りに行くことができませんでした。今朝、ついに私は解放され、大橋川へと向かったのです。どうやら大橋川でスズキが釣れ始めています。移動性のこの魚は、じきに宍道湖にやって来るのですが、現在は主に、中海と宍道湖をつなぐ大橋川にいるようです。私は、午前6時からの約1時間、お気に入りのルアーを投げ続けました。流れは淀んでおり、残念ながら今朝は何も起きませんでしたが、遅かれ早かれ、大橋川か宍道湖のどちらかで、良い型のスズキが釣れると思います。)

No comments:

Post a Comment