About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 22, 2018

(No. 417) Seaweed at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて海草)




I have been a “non-fisherman” for such a long time that I might have lost the ability to tell whether it is a fish or an inanimate object such as dead seaweed. I know I should not whine. I should be grateful to the seaweed. Thank you, my seaweed! You made me very happy when my lure got tangled up in you in the distance! My excitement lasted embarrassingly much longer than it should have lasted!
(“無魚釣り師”でいる期間があまりにも長くなったため、私はもしかすると、針にかかったのが魚なのか、それとも死んだ海草のような無生物であるのか、判別する能力を失ってしまったのかもしれません。泣き言を言うべきではないと承知しています。私は海草に感謝すべきなのです。ありがとう、僕の海草さん! 遠くのほうで僕のルアーが君にからんじゃった時、君は僕をすごく幸せにしてくれたよ! 僕の興奮は、常識的な線をはるかに超えて、恥ずかしくなるくらい長く、続いてしまったんだよ!)

No comments:

Post a Comment