About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 14, 2018

(No. 413) No Fish at Kurauchi Bay (倉内湾にて釣果なし)



Due to an important business trip to Tokyo and a few tight deadlines, I had not been able to go fishing for some time. Finally I became free from all the urgent obligations today. I became able to go fishing at last. The problem was that the weather had been nasty since this morning. The weather app on my phone said it would keep raining in Matsue, but actually It became fine at one point this afternoon. I drove to Kurauchi Bay, one of the nearest fishing spots along the shore of the Shimane Peninsula from my place. When I arrived at the spot about 4 p.m., the sky already became overcast. Before it began to rain, I managed to make 7 or 8 casts. You might think I must have felt disappointed. I didn’t. I appreciated each one of the casts satisfactorily.
(東京への大事な出張と、いくつかの厳しい締切のせいで、しばらく、釣りに行くことができませんでした。しかし私は今日、ついに、急を要する義務から解放されたのです。釣りに行くことがとうとう可能になりました。問題なのは、今朝からずっと天気が悪いことでした。私の携帯の天気アプリによると、松江では雨が降り続くことになっていましたが、午後のひととき、空が晴れてきました。私は、島根半島沿岸の釣り場の中で、我が家から一番近い釣り場の一つ、倉内湾へ行きました。釣り場に到着した午後4時頃には、すでに空はどんより曇っていました。雨が降ってくる前に、7回か8回、ルアーを投げることができました。皆さんは、きっと私はがっかりしたに違いないと思われるかもしれません。私はがっかりしませんでした。一投一投を、満足いくまで味わったのです。)

No comments:

Post a Comment