About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 15, 2018

(No. 414) No Fish at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にて釣果なし)


The rain had almost stopped by this afternoon, and the height of waves should have been about 1.5 meters (about 5 feet) according to the weatherman. However, the waves looked much higher when I reached a place to overlook Susumi Bay in Owashi. I had planned to go to Saruwatari or Naka-bana, but I had to change my destination. I drove to Nanbo in Etomo Harbor, a much safer place than the two spots in Nonami. There were 4 bait fishermen at Nanbo when I arrived. Two of them said they did not catch any fish. Neither did I.
(午後には、雨はほとんど上がっており、天気予報によれば、波の高さはだいたい1.5メートルくらいのはずでした。しかし、大芦の須々海湾を見下ろす場所に到達してみると、波はずっと高く見えたのです。私は猿渡か中鼻に行くつもりでいましたが、目的地を変えざるを得ませんでした。野波のその2つの釣り場よりもずっと安全な、恵曇港の南防へ私は向かいました。到着した時、南防には4人のエサ釣り師の姿がありました。そのうちのお二人が、魚は全然釣れないと言われました。私も同様でした。)

No comments:

Post a Comment