About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 16, 2018

(No. 389) One Small Bite at Sakitaka-hana in Sanami (佐波の先高鼻にて小さなバイトひとつ)






When I arrived at Sanami Harbor about 6 a.m., several cars had been already parked at the parking space. Most of the fishermen seemed to fish around the harbor, so I passed by its only breakwater and took the bushy path in the woods to go to Sakitaka-hana, the western tip of the mouth of Sanami Harbor. Fortunately the fishing spot was vacant, and it did not take long for me to feel a bite on a Super Strike Little Neck Popper. It was a very small bite and the fish was not hooked, but my expectations were built up instantly. Unfortunately it did not take long for them to fizzle out, either. I kept casting my favorite lures for more than 3 hours, but nothing happened except for the first small bite.
(午前6時頃に佐波港に到着してみると、その駐車スペースには既に数台の車が駐められていたのでした。ほとんどの釣り人が港の周辺で釣りをしているようだったので、私は、港唯一の防波堤を通り過ぎると、佐波港の入り口の西端、先高鼻に向かうため、林の中の藪だらけの小道を進んでいきました。幸運なことにその釣り場には誰もおらず、スーパーストライク・リトルネックポッパーに小さなバイトを感じるまでに時間はかかりませんでした。小さなバイトでしたし、魚も針にかかりませんでしたが、私の期待は一瞬にして高まりました。あいにく、その期待がしぼんでしまうのにもまた、時間はかかりませんでした。私はお気に入りのルアーを3時間以上投げ続けましたが、最初の小さなバイトを除けば、何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment