About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 31, 2018

(No. 385) My Favorite Lures I Intend to Use for Yellowtail Amberjacks in this Autumn Season (この秋にヒラマサを釣るために投げるつもりのお気に入りのルアーたち)

 


Checking my fishing record, namely this blog, I realized it was within a month from the beginning of September last year that I had caught, or I had seen others catch, yellowtail amberjacks intensively. It is almost September now, and I am already excited and looking forward to throwing a big lure for the coveted fish. However, due to my unfortunate work schedule and a series of unexpected incidents in my life, I have not been able to go fishing for some time. I may be able to go the day after tomorrow, but I am not very sure. So I consoled myself today with checking my favorite lures that I intend to use in this autumn season. Hopefully I would like to catch the fish on a lure that has not been successful so far.
(私の釣り記録、つまりこのブログを調べてみると、昨年、私が集中的にヒラマサを釣ったのは、あるいは釣り人がヒラマサを釣るのを目撃したのは、9月の初めからの一ヶ月間でした。もうほとんど9月になっているわけですから、私は既に興奮し、あの垂涎の魚を釣るために大きなルアーを投げるの楽しみにしているのです。しかしながら、不運な仕事のスケジュールと、予期せぬ出来事が重なったせいで、しばらく釣りに行くことができませんでした。明後日は行けるかもしれませんが、確かではありません。そこで今日の私は、この秋のシーズンに使う予定のお気に入りのルアーを点検することで自分を慰めました。できれば私は、これまで釣果の上がっていないルアーで釣りたいと思います。)

No comments:

Post a Comment