About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 13, 2018

(No. 380) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)





I feel like I am back in top form. This morning I drove to Nonami before dawn for catching some amberjacks at Saruwatari. Then, I climbed down through the bushy path to the beautiful fishing spot, and I did not pant at all. I didn’t either even when I was climbing up through the path on my way back after I cast 4 of my favorite lures in vain for more than 2 hours altogether. Only some baby amberjacks (probably greater amberjacks) got interested in my Crippled Alewive spoon and kept chasing it. The lure is about 25 cm (10 in.) long with a yellow feather, and those lively fish looked as big as the lure. It seemed as if they just enjoyed catching up and swimming together with the glittering unidentified swimming object.
(体調が回復し、絶好調になった気がします。今朝は、猿渡で青物を釣るために、夜が明ける前、野波へと車を走らせました。そして、その美しい釣り場へと向かうため、やぶが茂った小道を歩き下ったのですが、その時、ハアハア息が切れたりはしませんでした。4つのお気に入りルアーを、釣果がないまま合計2時間以上も投げ続けた後、帰りの小道を登っている時ですら、私の息は切れませんでした。数匹の青物の赤ちゃん(おそらくカンパチの幼魚のアカビラ)だけが、クリップルド・エールワイブ・スプーンに興味を示し、ルアーを追いかけ続けました。そのルアーの長さは、黄色いフェザーを含めると25センチほどであり、元気よく泳ぐその青物たちの大きさと変わらないように見えました。魚たちは、キラキラ輝く未確認遊泳物体に追いついて一緒に泳ぐのを、ただ楽しんでいるかのようでした。)

No comments:

Post a Comment