About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 29, 2018

(No. 370) Have Been Skunked at Lake Shinji (宍道湖にてボウズ続き)


Although they say the Ohashi River and Lake Nakaumi are hot now, I keep going only to Lake Shinji. As I mentioned before, I have already caught two huge Japanese sea bass in this season, and therefore I will remain happy enough even if I don’t catch any more. On my way home from the lake this afternoon, my huge fishing tackle interested some schoolchildren that were marching cheerfully on the shoulder of a road. They were on their way home, too. “Ah! Fisherman!” one of the boys screamed. I replied, “I did not catch any.” Then, after a short period of contemplation, he screamed back. “You had better not give up!”
(大橋川と中海でよく釣れていると聞いてはいますが、私は宍道湖にのみ通い続けています。以前にも触れましたが、今シーズン、私には既に巨大なスズキが2尾釣れているので、たとえもう釣れなくても、十分に幸せなのです。今日の午後、宍道湖からの帰り道では、元気に路肩を行進していた学童たちが、私の巨大な釣り道具に関心を示しました。彼らもまた下校途中なのでした。「あ、釣りする人だ!」と、男の子の一人が叫びました。私は「なんだい釣れんだったわ」と返事をしました。するとその子は、私をじっと見てから、叫び返したのです。「あきらめんほうがいいよ!」)

No comments:

Post a Comment