About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 17, 2018

(No. 368) One Sharp Strike at Lake Shinji (宍道湖にて鋭いストライク)






Since the last glorious post, I have been to Lake Shinji at least twice a day unless the weather was very bad. However, I am not desperate to catch the Japanese sea bass. I have already caught two big ones in this season, and I am totally satisfied. A few of regulars to the lakeside, with whom I have enjoyed nice chats almost everyday, have not caught fish as big as my catch. So these days I take out lures with which I have not caught any fish in Japan, such as Roberts Ranger or Lunker City’s 12-inch Slug-Go. This afternoon Roberts Ranger drew one sharp strike at last. The fish was not hooked, but I got a great deal of satisfaction.
(前回の栄光に満ちた投稿以来、天気が非常に悪い時を除けば、私は1日に少なくとも2回、宍道湖へ行っています。とはいえ私は、どうしてもスズキを釣りたくて必死になっているわけではありません。今シーズン、私には既に大型が2匹釣れているので、私は十分に満足しているのです。湖畔に現れる常連さんたちと、ほとんど毎日、楽しい会話を交わしていますが、彼らの中には、私の釣った魚ほどの大きさの魚をまだ釣っていない人も数人いるのです。ですので最近の私は、日本ではまだ魚が釣れたことのないルアー、例えば、ロバーツ・レンジャーやランカーシティーの12インチ(30.5センチ)スラッゴーを持ち出しています。今日の午後はついに、ロバーツ・レンジャーに鋭いストライクがありました。魚は針にかかりませんでしたが、私はかなりの満足感を覚えました。)

No comments:

Post a Comment