About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 22, 2018

(No. 369) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)



I have been to Lake Shinji as I had been before, but I have not seen any regulars to the lakeside for a few days. Nobody had caught any fish for some time, so they must have gone to supposedly more productive fishing spots, such as Lake Nakaumi or the Ohashi River. Today I did what I could do only when I was alone. I moved pencil poppers very wildly. The lures made such huge splashes that I ended up with wondering whether I was trying to catch the fish or trying to drive them away. If there had been another fisherman around me, he might have been annoyed. I also screamed, “Kinshasa!” when I cast my lures. I mimicked the shout that the WWE announcer gives when Shinsuke Nakamura performs the finishing move. Amazingly, the distance of my flying lures got improved with “Kinshasa!”
(私はこれまでと同様に宍道湖に通い続けているのですが、ここ数日、湖畔の常連さんたちの姿を見ません。しばらくの間、誰にも何も釣れなかったので、彼らは、もっと魚が釣れると思われる釣り場、例えば中海や大橋川へ行ってしまったのに違いありません。今日の私は、一人でいる時にしかできないことをやってやりました。ペンシル・ポッパーを非常に荒々しく動かしました。ルアーがあまりにも大きな水しぶきをあげるので、私は自分が、果たして魚を釣ろうとしているのか、それとも追い払おうとしているのか、自問することとなりました。私の近くに別の釣り師がいたら、その人は迷惑がったかもしれません。私はまた、ルアーを投げる時に、「キンシャサ!」と叫びました。WWEのシンスケ・ナカムラが必殺技を出す時のアナウンサーの叫びを真似したのです。驚いたことに、「キンシャサ!」と叫ぶと、ルアーの飛距離が伸びたのでした。)

No comments:

Post a Comment