About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 30, 2016

(No. 158) No Fish around Ji-no-kujira in Ketakake Peninsula (桁掛半島の「地の鯨」付近にて釣果なし)






I have been to the Ketakake Peninsula in Izumo City four times in six weeks since March 24. Is it too many? Maybe. Trekking up and down through the mountain is not easy but considerably exhausting. In addition, I have not caught any fish so far. There has been no bite at all. So why do I keep coming back? I am not sure, but at least it is a good exercise, and the scenery never fails to impress me.
(3月24日からの6週間で、私は4回も出雲市の桁掛半島に行っています。回数が多過ぎるでしょうか? そうかもしれません。山道の登り降りは容易ではなく、かなり疲れます。それに加え、これまでのところ私にはどんな魚も釣れていません。バイトも全くありません。それなのに、なぜ私は半島に通い続けているのでしょう? よく分かりませんが、少なくとも良い運動になりますし、そして風景は、いつでも印象的です。)
Today I was with a friend of mine from Yonago City in Tottori Prefecture. We started fishing shortly after 6 a.m. around Ji-no-kujira, and ended it at 10:30 a.m. There was a strong bite for him once, but we did not catch any fish. It was the first time that he had tried this gorgeous peninsula. I had warned him in advance that it would be exhausting. He told me it was more than he had expected, but he also said that it was one of the best trips he took for fishing. The Ketakake Peninsula seems to have almost unreasonable appeal.
(今日の私は、鳥取県米子市から来た知人と一緒でした。「地の鯨」という場所の周辺で、午前6時ちょっと過ぎから釣り始め、1030分に納竿しました。彼にいちど強いバイトがありましたが、私たちはノーフィッシュに終わりました。とても美しいこの半島を試すのは、彼にとっては初めてです。「すごく疲れることになるよ」と、前もって私は警告しておきました。彼は「予測していた以上に疲れた」と言いましたが、同時に「これまでで最高の釣り旅行の一つだ」とも言いました。桁掛半島には、ほとんど理不尽な魅力があるようです。)

2 comments:

  1. 写真を送って、今まで気を失っていました。
    そして四国は順延となりました・・・。
    また頑張りましょう。

    ReplyDelete
  2. Ichiさん、昨日は体調が万全でないまま山を昇り降りし、釣り場ではけっこう長時間、粘りましたからね。
    気を失っても全然不思議じゃないような....(笑)。
    かく言う私も、昨日のIchiさんの釣り方をヒントにして、なんとしても桁掛で1匹釣りたくて、
    明日の朝、また行ってしまいそうな.....。

    ReplyDelete