About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 19, 2016

(No. 142) No Fish around Omisaki and Nakaumi Ohashi Bridges (大海崎橋と中海大橋にて釣果なし)





I managed to meet the deadlines for my jobs, and I have been enjoying free time even if it is temporary. This afternoon I was under Omisaki Bridge for Japanese sea bass, where I did not see any lure fisherman like me but only several bait fishermen. They told me that lures had not been very effective especially during the daytime. Unfortunately it soon turned out that they were correct. While I saw some of them catch small and medium-sized bass, I didn't catch any.
(仕事の締め切りに何とか間に合った私は、つかの間のこととはいえ、自由な時間を満喫しているのでした。今日の午後は、スズキを求めて、大海崎橋の下に行きました。私のようなルアー釣り師は一人もおらず、数人のエサ釣り師の方々のみ、いらっしゃいました。彼らによると、とりわけ日中の間は、ルアーはそれほど効果的ではないようです。残念ながら、彼らが正しいことがすぐに明らかとなりました。何人かの皆さんが、小型から中型のスズキを釣られる一方で、私には何も釣れないのでした。)
Instead of catching fish, I picked up the litter as usual. Then, I drove to under Nakaumi Ohashi Bridge, which they say is one of the best spots to catch Japanese sea bass now. There I didn’t see any fisherman. It was kind of boring, so I left the spot after making only several casts. I also wanted to save my energy, because I was going to fish at Ohtoko-bana tomorrow morning for the first time since January. See you soon, Ohtoko-bana regulars!
(私は魚を釣る代わりに、例によってゴミを拾いました。そして、中海大橋の下まで車を走らせました。今の時期、スズキがよく釣れる場所の一つだそうです。そこには釣り人の姿がありませんでした。なんだか退屈でしたので、私は数投だけして帰りました。私はまた、エネルギーを温存しておきたくもあったのです。なぜなら明日の朝、1月以来初めてとなる大床鼻への釣行を計画しているからです。大床鼻の常連の皆さん、もうじきお会いしましょう!)

2 comments:

  1. またお会いできるのを楽しみにしています。
    しかし、明日は桁掛半島に春マサ調査に行こうと計画しております。
    大床鼻よりも歩きますが、絶海の海があるのです。

    ReplyDelete
  2. xnastyxpunkxさん、こんにちは。
    桁掛半島、名前は聞いたことがありますが、行ったことはありません。
    どうも凄い場所のようですね。どうかお気をつけて。
    またお会いしましょう!

    ReplyDelete