About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 14, 2015

(No. 82) No Fish Again at Ichinose in Koizu (小伊津の一の瀬にてまたもや釣果なし)





My work schedule may require me to work harder from tomorrow, and probably I will be too busy to go fishing until the weekend. So I went again this afternoon to Ichinose in Koizu, Izumo City, hoping I would be the one of six fishermen who catches one fish unexpectedly as stated in my previous post. I started fishing about 4 p.m. There were much fewer fishermen today. The strong troublesome wind was blowing sideways, but I kept casting lures until sunset just as I did yesterday, and I caught no fish just as I did yesterday. Because I expected today’s photos would be almost the same as yesterday’s, I took some photos on my way to the fishing spot. Vending machines along the street and a rice field across from it.
(仕事の都合で、明日からいつも以上に頑張って働くことになりそうです。おそらく今週末までは、忙しくて釣りにいけないでしょう。だから私は今日の午後、また出雲市の小伊津にある釣り場、一の瀬に行ってきました。前回のブログで触れているように、ぽつりと1匹だけ魚を釣り上げる6人のうちの1人になれればいいなあと思ったのです。私は午後4時頃から釣り始めました。昨日よりもずっと少ない数の釣り人しかいません。厄介な横向きの強風が吹いていましたが、私は昨日と同様に日没までルアーを投げ続け、昨日と同様に何も釣れませんでした。今日の写真は昨日の写真とほとんど同じものになる気がしていたので、釣り場に向かう途中でいくつか写真を撮りました。道沿いの自動販売機と、その向かいにある田んぼです。)

2 comments:

  1. 苦戦中ですね・・・私は今の時期は早朝の穏やかな海より、午後からの荒々しい海が好きです。冬に向かって行く、あの独特な匂いに切なくなります。ところで、先週は美浦湾でもヒラマサが掛かりました。残念ながらサゴシ対策にテールフックを付けており、例の如くタモが無く、5~6回突っ込まれた所で抜こうとしたらフックアウトしました(涙)ベイトが縮緬雑魚クラスと小さく、中々大型のルアーには反応しませんね・・・15gのジグでやっと喰いました。またお誘いします。

    ReplyDelete
  2. 15gのジグ・・・。私が好んで投げてるのは4.5oz (126g)のホプキンスだからなあ(笑)。しかもステンレス製なので、同一重量の鉛製ジグよりも、さらにデカくなってしまうという・・・。

    ReplyDelete