About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 13, 2024

(No. 1185) Maintaining Track and No Fish at beyond Safuki-bana in Nonami (小道の整備と、野波のサフキ鼻を越えたところにて釣果なし)





The condition of the sea this morning was the same as the day before yesterday. It remained very quiet and calm, and I didn’t see any creatures including baitfish except when occasionally I saw some uninterested birds flying above the sea. On my way to and way back from the smaller rock next to Safuki-bana, I cut some weeds along the track in the woods. The weeds are not rampant yet, so I realized it would be easier and safer for me to find the potentially dangerous thorny ones. They could be less annoying this summer than usual.
(今朝の海の状況は一昨日と同じでした。とても静かで穏やかな状態が続いており、興味のなさそうな鳥が海上を飛んでいるのをたまに見た時以外は、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)を含む生き物を見ることはありませんでした。サフキ鼻の横にある小さな岩への行き帰りに、林の中の小道沿いの雑草を刈りました。今は雑草があまり生えていないので、とげとげのある危険な雑草を見つけるのが、より簡単で安全だと思ったからです。今年の夏は、例年よりもとげとげ雑草の害が少ないかもしれません。)

No comments:

Post a Comment