About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 24, 2019

(No. 456) Missed Japanese Sea Bass at Lake Shinji (宍道湖にてスズキを逃す)



One Japanese sea bass finally struck my lure at Lake Shinji. It happened about 2:30 p.m., several minutes after I had a chat with a lure fisherman who had come to and fished at the shore before I arrived. The fish attacked my CCW’s Jetty Swimmer. As I had mentioned before, this plug is one of the most productive lures in my American arsenal. “Fish on!” I screamed toward the lure fisherman, but he did not seem to notice it. We had walked in the opposite direction from each other while casting lures, so he was already too far. Anyway, it didn’t matter. Several seconds later, the fish jumped out of the water and shook its head. Unfortunately, the hook came out. The fish looked 70 to 75 cm (27 to 30 in.) long.
(ついに宍道湖で、一匹のスズキが私のルアーを襲いました。それが起きたのは午後2時30分頃、私より先に湖岸に来ていらしたルアー釣り師とのおしゃべりを終えてから数分後のことでした。その魚が襲ったルアーは、CCWのジェティー・スイマーでした。以前にも書きましたが、このプラグは、私が持つアメリカ製ルアーの中でも、最もよく魚が釣れるものの一つです。「来ました!」と私はルアー釣り師に向かって叫びましたが、どうも気づいてもらえなかったようです。私たちはお互い逆方向に歩きながらルアーを投げていたため、彼は既に遠くに離れていたのでした。いずれにせよ、そんなことは問題ではありません。数秒後、その魚は水面からジャンプすると、首を振ったのです。すると針がはずれてしまいました。魚の全長は70〜75センチくらいに見えました。)

No comments:

Post a Comment