About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 29, 2017

(No. 303) Hong Kong Grouper at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にてキジハタ)





It was about 6 a.m. today. I was casting my favorite lures from Maruiwa in Owashi when I received a text from my father. It said that North Korea seemed to fire a missile. I gently laid my fishing rod on the ground and took out my camera (i.e. iPhone 4S). I got ready to shoot any flying object coming into view. North Korea had previously announced that the missile would fly over Shimane, Hiroshima and Kochi Prefectures, and my hometown Matsue is in Shimane. However, all that I saw was a blue sky only with impeccably white clouds. Then, the second text arrived. It said the missile seemed to fly over Japan. I did not see anything suspicious in the sky (Later I found that the missile did not fly in the direction of Shimane but of Hokkaido, the northern part of Japan). I resumed fishing and soon caught a bottom feeder with the Acme Kastmaster. I realized that I caught a Hong Kong grouper with an American lure in the Sea of Japan under a North Korean missile. How international!
(今朝の6時頃でした。大芦の丸岩からお気に入りのルアーを投げていた時、父からメッセージが届いたのです。どうやら北朝鮮がミサイルを発射したとのこと。私は釣り竿をそっと地面に置くと、カメラ(つまりiPhone 4S)を取り出しました。視界に入ってくる飛行物体を撮影するつもりだったのです。北朝鮮は先日、ミサイルは島根、広島、高知三県の上空を通過するだろうと宣言しており、私の故郷である松江市は島根県に位置するのでした。しかし、私の目に見えたのは、申し分なく白い雲が浮かぶだけの、青空でした。2通目のメッセージが届きました。ミサイルはどうやら日本上空を通過し終えたようです。空には何も怪しいものは見えませんでした(後で判明したのですが、ミサイルは島根県には飛んでこず、日本の北部、北海道の方角に飛んでいったのです)。釣りを再開すると間もなく、アクメ・キャストマスターを使って、根魚が釣れました。そして私は、気づいたのです。北朝鮮のミサイルが飛ぶ空の下、アメリカのルアーを日本海で使い、英語名は「香港ハタ」となるキジハタが釣れたのだ、ということに。なんて国際色豊かなのでしょう!)

No comments:

Post a Comment