About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 17, 2017

(No. 276) Needlefish at Lake Shinji (宍道湖にてダツ)





This afternoon I started the run-and-gun style fishing at the northern shore of Lake Shinji, but no fish hit my lures along the shore. So I went across Shinjiko Ohashi Bridge in order to fish from Shirakata Park. A bystander talked to me when I was using a Guppy Lure’s 2 oz. Mini. We started a nice conversation, and I soon found that he was an avid fisherman. He said that he was a carpenter that recently came to Matsue for his job and he usually fished for largemouth bass in fresh water. After I gave him detailed information about fishing in the lake, I resumed the run-and-gun style fishing. Slightly before sunset, a needlefish hit the lure. It was the first fish that I caught with the pencil popper. In one of the above photos I stepped on the fish. Please don’t get me wrong. The fact that I stepped on the fish does not mean I disrespected it. I had to step on the fish lightly in order to prevent it from falling into a gap between rocks.
(今日の午後は、宍道湖北岸でラン&ガン方式の釣りを開始しましたが、北岸では何も釣れませんでした。そこで私は宍道湖大橋を渡り、白潟公園から釣りました。グッピールアーの2オンス・ミニを使っている時、見物されていた方がお一人、話しかけてこられました。私たちは楽しく会話し、間もなく私は、その男性が熱心な釣り人であることを知りました。彼は最近、仕事で松江にやって来られた大工さんで、ふだんは淡水でブラックバスを釣られているのだそうです。私は、宍道湖での釣りに関する詳細な情報をお伝えしてから、ラン&ガン方式の釣りを再開しました、日没の少し前に、ダツがルアーを襲いました。そのペンシル・ポッパーで釣れた最初の魚ということになります。ところで、上にある写真の一つで、私は魚を踏んでいます。でも、どうか誤解しないでください。踏んでいるからと言って、魚を軽蔑しているわけではないからです。魚が岩と岩の隙間に落ちてしまわないようにするには、軽く踏まざるを得なかったのでした。)

No comments:

Post a Comment