About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 16, 2015

(No. 74) No Fish at Ichimonji-hato in Sakaiminato and under the Mihonoseki Lighthouse (境港の一文字波止と美保関灯台の下にて釣果なし)






I woke up at 2 a.m. to drive to Sakaiminato City in Tottori Prefecture. Last January a friend of mine invited me to go fishing there, but we didn’t catch any fish. Today we tried the same spot again. A small fishing boat took us to the biggest breakwater (Ichimonji-hato) in Miho Bay, which the friend of mine frequently visits. He told me that Japanese sea bass and Japanese Spanish mackerels had been caught lately, but I was unlucky again. Although he managed to catch one nice Japanese sea bass, I couldn’t catch any fish.
午前2時に起床し、鳥取県の境港まで運転しました。去る1月、友人が境港での釣りに招待してくれましたが、私たちは何も釣れなかったのでした。今日、私たちは前回と同じ場所へ行きました。小さなに乗り、美保湾で最も大きな防波堤(一文字波止)へ渡ったのです。その場所でよく釣りをする彼によると、近頃はスズキやサワラが釣れているそうです。しかし、彼はなんとか良い型のスズキを釣り上げたものの、私には何も釣れません。)
Soon the time was up and the boat came back to pick us up. Next I went to under the Mihonoseki Lighthouse in Matsue City by myself, but no fish again. One fisherman who looked frustrated there told me that he had gotten no bite for 5 hours since before daybreak. As usual, I gave up fishing and swam. Then I drove to several fishing villages around the area just to take pictures. I came home after 5 p.m. It was a long day and I was a bit tired.
(すぐに時間が来て、船が私たちを迎えに来ました。私は一人、松江市の美保関灯台の下へ行ってみました。そこでも何も釣れません。がっかりした表情の釣り人がいます。その人は、夜明け前から釣っているのに、5時間もの間、まったく何もかからないそうです。私も釣りをあきらめ、例によって泳ぎました。そして、その地域の漁村をいくつか車で回り、写真を撮りました。帰宅したのは午後5時過ぎでした。とても長い一日で、ちょっと疲れてしまいました。)

No comments:

Post a Comment