About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 31, 2015

(No. 70) No Fish at Nazuna in Kataku & Mouth of Sada River in Etomo Harbor (片句のナズナと恵曇港の佐陀川河口にて釣果なし)




I went to Nazuna in Kataku this evening. The path leading to the shore is in a grove and considerably higher than sea level. Views from the path are a bit scary but gorgeous. The water was churning with a steady current. It looked promising but there was one bait fisherman for the largescale blackfish and he said to me, “What are you trying to catch? Yellowtail amberjack? Japanese amberjack? Not good now.” It didn’t take very long to know he was right.
(夕方、片句のナズナに行ったのでした。海岸へと続く小道は、木立の中にあり、海面からはかなりの高さです。ちょっと怖いけど、でもすごく美しい、小道からの眺めです。着実に潮は動いており、海水がかき混ぜられています。期待できそうでしたが、メジナを狙うエサ釣りの男性が一人おられ、私に言うのでした。「なに狙われてますね? ヒラマサですかね? ワラサ? あんま良くないですわ」。彼が正しいことを知るのに時間はかかりませんでした。)
When I was going back to my car, a local lady walking a dog asked me if I caught any fish. “No fish, ma’am,” I said. The sweet lady consoled me. “These days most people don’t catch any fish. No fish is a normal state now. Don’t get too disappointed.” My disappointment was instantly gone and I was trying to catch Japanese sea bass at the mouth of Sada River in Etomo Harbor. Unfortunately no fish again, but my disappointment didn’t come back.
(駐車した場所に戻っていく私に、犬を散歩させている地元の女性が、何か釣れたのかと聞くのでした。「何も釣れませんでした」と私は答えました。すると、この優しい女性は、私を励ましてくれるのでした。「釣れたという話は聞きませんけん。人並みですけん。どうか気を落とされないように」。気落ちは一瞬にして消え、私は、恵曇港の佐陀川河口でスズキを狙っているのでした。残念ながら、またもや釣果はなし。でも、私の気落ちが戻ってくることは、もうありませんでした。)

No comments:

Post a Comment