About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 1, 2015

(No. 26) No Fish at Etomo Harbor (恵曇港にて釣果なし)




Just to refresh myself, I went fishing in Etomo Harbor before sunset. When I was seeing the beautiful sea before starting fishing, one of villagers got off his bike and talked to me. He said, “Are you going to fish?” I said, “Are there any fish I can catch?” Then he showed me a cluster of used lures. “Would you please use these?” He said that he found the lures here and there. Some fishermen must have lost them, and he found them but didn’t like to throw them away. The lures looked all Japanese, not American, which means I cannot use them at least until next November, but I gratefully received them.
(ただ気分を一新したくて、日没前の恵曇港へ釣りに行きました。釣り始める前に美しい海を眺めていると、一人の村人が自転車を降りて、私に話しかけてくるのでした。「釣りしなあかね?」と彼は言いました。私は答えました。「釣れる魚がおりますかいね?」すると彼は、使い古されたルアーの塊を見せるのです。「これを使ってごさんかね?」港のあちこちで見つかったルアーだそうです。釣り人がなくしてしまったルアーを、彼が拾ったものの捨てるのが嫌だったのでしょう。すべて日本製で、アメリカ製ではありません。つまり、11月になるまで私は使えないわけですが、ありがたく頂戴しました。)

No comments:

Post a Comment