About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 25, 2016

(No. 177) No Fish at Kurauchi Bay (倉内湾にて釣果なし)





The rain stopped early in the morning, but the wind was still too strong and the waves were still too high at Lake Shinji. The flagstones at the shore are usually dry and provide fishermen with good footing, but today the muddy water submerged them. I gave up the lake this afternoon and went to Kurauchi Bay, which lies at the opposite side of the Shimane Peninsula. I had not seen the Sea of Japan for some time. On seeing the sea, I noticed June was almost over but I had not yet started swimming in the sea this year. Last year I was already swimming at the beginning of June. Unfortunately the swell was too heavy to swim at Kurauchi Bay today.
(雨は早朝にはやんだのですが、宍道湖の風はまだ強く、そして波はまだ高過ぎるのでした。いつもは乾いていて、釣り人にとっては良い足場となる岸辺の敷石は、今日は濁り水の中に沈んでいます。午後、私は湖をあきらめ、島根半島の反対の側にある倉内湾へ行きました。私はしばらく日本海を見ていませんでした。海を見た瞬間、6月がもうほとんど終わりかけていることに気付きましたが、今年はまだ、海で泳ぎ始めていないのでした。去年は、6月の頭にはもう泳いでいたのです。しかし残念ながら、今日はうねりが強すぎて、倉内湾では泳げませんでした。)
As for fishing, I took out a new long rod that I recently purchased directly from an American rod builder. It is a custom-made Rainshadow SU1418F (11’9”). When I needed to use a strong rod, I used to use Okinawa Manbika 110SXH, but I always felt it was too stiff and too weighty. It felt unsuitable for using American lures. So I had to part with it, and I bought the new rod beautifully handcrafted in the U.S.A. Today I coupled it with my PENN Torque 9 and cast my Llungen DC-10. It is one of super heavy American spinners for pike fishing that I bought in Stockholm recently. The spinner weighs 94 grams (3.3 oz.), and the resistance of the water when I was retrieving it was incredible. It was almost weight training. I love it.
(魚釣りはと言えば、先日、アメリカの釣り竿製作者から直接購入した、長い竿を持ってきていました。オーダーメードのレインシャドウSU1418F11.9フィート)です。強い竿を使う必要がある時、これまで私はオキナワ・マンビカ110SXHを使っていたのですが、この竿は硬くて重過ぎると常に感じていたのでした。アメリカのルアーには向いていない気がしたのです。そこで私はこの竿を手放し、アメリカ製の美しい手作りの竿を新たに手に入れたのでした。今日は、その竿にPENNのトルク9を付けて、ランジェンDC-10を投げました。先日ストックホルムで購入した、パイク釣り用の超重たいスピナーです。このアメリカ製スピナーは94グラム(3.3オンス)もあり、巻いている時の水の抵抗は、信じられないほどです。ほとんど筋トレなのです。大いに気に入りました。)

No comments:

Post a Comment